Vänner av ordning

Monday, September 05, 2005

Idag, efter arbetsdagens slut, stod jag och väntade på bussen. Jag var trött och grinig och ville bara hem och, typ, äta gröt och sen sova. Istället för att slänga cigarettfimpen på marken vid busshållplatsen, fimpade jag den mot en lyktstolpe, såg till att den var riktigt släckt och slängde den sedan i en papperskorg. Jag kände mig riktigt duktig som inte vidare bidragit till nedskräpningen av våra gator. Och gissa vad som hände? En tant gick förbi och sa åt mig att jag minsann inte kan slänga fimpar i papperskorgen, det kan ju börja brinna! Suck. En vän av ordning blev attackerad av... En större vän av ordning?

10 Comments:

  • At 2:13 AM, Blogger anna said…

    Henne borde vi konsultera inför fredag då vi ska ha fest på min skola. Vi är nämligen lite oroliga att folk inte ska fatta att dom måste gå ut/stå på balkongen när dom ska röka och att dom inte ska fatta att dom under INGA OMSTÄNDIGHETER får slänga fimpar i papperskorgar och bränna upp vår fina skola.

    I brist på en sådan ordningsvakt vad tycker ni att man ska skriva för förmanande ord på lappar man kan sätta upp?

     
  • At 4:46 AM, Blogger JON said…

    vad tror du om "inga fimpar i papperskorgarna"?

     
  • At 6:47 AM, Blogger anna said…

    ja, eller bara vara en riktig party pooper och skriva på stora skyltar där man upplyser om hur många tusen$$ en brandkårsutryckning skulle kosta.

     
  • At 7:56 AM, Blogger David said…

    Hej underbart, några förslag för admin, tillått anonyma kommentarer och byt till en layout där inte våra namn kommer upp i topp, vi är inte viktiga det viktiga är ordningen....

     
  • At 8:16 AM, Blogger anna said…

    Fint. Styr upp. Jag ger dig fria händer men jag vill gärna kunna kommentera anonymt om det skulle bli fult.

     
  • At 11:02 AM, Blogger David said…

    Kan inte bara den som är administratör, (den som startat sidan) kan ändra i layouten mm, det går förmodlgen att bara flytta medlemmarna längre ner på sidan men då måste man böka med källkoden och det är ju jobbigt, så är det du el mörn som startade bloggen?

     
  • At 11:26 AM, Blogger anna said…

    oj jag trodde det var du. nej alltså mörn.

     
  • At 11:40 AM, Blogger anna said…

    skriv ett vän av ordning inlägg till mörn och förklara att vi vänner av ordning faktiskt vill ha lite ordning och reda.

     
  • At 12:18 AM, Blogger martin said…

    okej jag skäms, david du får bli vänner av ordnings nya ordningsvän. jag gör dig till admin.

     
  • At 6:18 AM, Blogger David said…

    OK nu är anonyma inlägg tillåtna, ett spamskydd är inställt och en ny bakgrund inlagd, den förra var snyggare men här står inte deltagarlistan längst upp, jag skall försöka att grejsa lite med koden så att vi kan ha den förra layouten, men lovar ingenting bestämt, vad säger ni så länge vi kan ta ngn snyggare

     

Post a Comment

<< Home