Vänner av ordning

Thursday, September 08, 2005

Att telefonförsäljare utgör en stor kränkning mot den personliga integriteten tror jag att varje vän av ordning håller med mig om. Till dessa samvetslösa krämare som terroriserar hederliga medborgare med oönskade telefonsamtal på kvällstid har jag bara en sak att säga. Mitt hem är min borg. Denna afton ringer en ung man som presenterar sig som Anders och säger sig representera tidskriften slitz, ett så kallat "herrmagasin" som främst består av omoraliska bilder av lättklädda kvinnor. Den unge mannen frågar mig om jag känner till tidningen som han representerar, eder vän av ordning och vän av moral känner sig inte upplagd för en genusteoretisk diskussion kring begreppet könsmaktsordning, då tillfället var synnerligen illa valt, med tanke på att jag står i stånd att förfärdiga en portion välling åt min förstfödda. Mitt svar blev då mer en skarp sarkastisk tillrättavisning än ett debattinlägg för jämlikhet systerskap och ett värdigt bemötande.

-Jag känner till din tidning, jag anser den vara helt igenom vidrig och sexistisk, men tack för att du ringde hejdå,

Medan jag förde ner telefonluren för att lägga på hörde jag försäljaren ilskna till.

-Jaså det tycker du "klick", så var han borta från mitt hem och vardagslivet kunde återgå till det normala.

Vän av ordning

8 Comments:

  • At 12:42 PM, Blogger martin said…

    det slår mig plötsligt: är vi vänner av ordning eller bara små kapten stofiler? bra uppläxning hur som helst. ungdomen ska veta hut!

     
  • At 12:58 PM, Blogger anna said…

    hej. jag funderar på att starta en helt ny blogg med namnet skämskudden. där ska jag berätta om allt, allt jag gjort i mitt liv som jag inte kan stå för och skäms över. till exempel hur jag terroriserat hederliga medborgare med oönskade telefonsamtal på kvällstid. på återseende.

     
  • At 12:18 AM, Blogger martin said…

    åh det är ju svinbra!

    david kan du ta bort de där ryska orden med hippietypsnitt som man måste verifiera innan man kan kommentera?

     
  • At 2:12 AM, Anonymous Anonymous said…

    Men det är de som gör att mna inte kan bli spammad, som vän av ordning vill jag ha en omröstning, vad är väsrt spam eller fula bokstäver, givetvis har admin utslagsröst.

    För övrigt är det klart att vi är små stofilare annrs skulle vi väl aldrig starta et sånt här projekt. Problemet är ju att man nu måste gå omkring och huta åt folk hela dagarna för att ha något att skriva om. Fast å andr sidan är väl det inget problem,
    -hysch detta är ett bibliotek.

     
  • At 2:13 AM, Anonymous Anonymous said…

    Som vän av ordning ber jag om ursäkt för min stavning i ovanstående inlägg

     
  • At 2:52 AM, Blogger martin said…

    Aha, varför har du inte skrivit om ditt yrke? Jävligt vän av ordning. Mitt är ju inte heller så dåligt, ringa och konfrontera företag som inte sköter sig: "vän av ordning kan ju tycka att bindningstiden är lite väl lång..."

    okej det är därför dom finns, då är det okej.

     
  • At 4:33 AM, Anonymous Anonymous said…

    Hej vänner av ordning! Jag vet inte om ni vet att det i dagarna getts ut en bok av bokförlaget DN med titeln "Vän av ordning". Det skulle vara intressant om Vänner av ordning kunde recensera Vän av ordning.

    http://www.bokforlagetdn.se/1100/1100.asp?Articleid=9175885573

    Författare, eller redaktör kanske det heter, är David Batra. Ni vet han komikern som är gift med hon moderatpolitikern som tyckte att lantisar var dumma i huvet, typ.

    Angående telefonförsäljare så går det bra att nixa sig så slipper man dem. Telfeonnnummer: 020 - 55 70 00

     
  • At 6:45 AM, Blogger JON said…

    åh, jag hatar david batra så himla mycket.
    och slitz. anders ringde mig med häromdagen. han blev skitsur när jag sa "jag är inte intresserad" direkt efter att han presenterat sig. åh jävla anders och mats drougge, dö.

     

Post a Comment

<< Home