Vänner av ordning

Friday, September 09, 2005

Respektlöst! Vet hut! Gå hem för fan! Get a room! Dö!

Klockan är snart sex och vänav ordning är jävligt tankad mne vet fortfarande hur man skiljer ordning från oordning. Från början:

Jag tillsammans med mina klasskamrter anordnade ikväll en fest i skolans aula, en mycket lyckad tillställning måste jag säga med bra musik och över 300 pers som ville komma och dansa och sällskapa och dricka öl. It’s all gött tänker ni kanske men såklart fanns det vissa efterblivna dumhuven som förpestade partyt.

Som uppvärmning kan jag ju berätta om killen som när vän av ordning påpekade att det faktiskt inte var tillåtet att röka inomhus svarar: - I’m a rebel. Ja, det är sant! Hur kan man säga något sånt och fortfarande ta sig själv på allvar!! När jag sedan ber honom: snälla lilla du ta din röv en våning upp och va rebell på vår balkong istället, rycker han på axlarna och fortsätter svara -I’m a rebel. Herrejesus.

Nåväl, festen kom igång och plötsligt var man ansvarig för att jävligt mycket folk rörde sig i skolans lokaler. Vi hade spärrat av rum som exempelvis datasalen och biblioteket (pga stöldrisk och skolans regler) med hjälp av stora bord och informativa lappar. Dörrarna hade vi ju självklart låst men vem som helst som tillhör institutionen kan låsa upp med personlig nyckel. På sina institutionsvänner trodde man ju att man kunde lita, men icke sann icke! Allt slutade i djup besvikelse och äckelhat. Mest äckel, men minst lika mycket hat.

Under kvällens lopp hittar vi alltså flera elever från årskurs 3 sittandes i datasalen drickandes öl. Otroligt dålig stil. De hade inte bara nonchalerat våra förbudslappar utan även möblerat om för att ta sig rätten att grisa ned ett till rum som vi måste städa imorgon. Svin.

När vi väl lyckats köra ut alla tar vi en extra titt i klassrummet innanför och upptäcker ett par som gör det fula. Ja, dom gjorde verkligen det fula! I mitt klassrum, sådär mot katedern. Jag blev först så generad och tänkte att det nog är ännu mer pinsamt för dom så jag väntade ut dom ett tag. Inget händer, ryktet sprider sig såklart och när dom flesta gått hem och vi börjar plocka tomglas kliver jag in och förklarar att nu är det roliga slut, vilket får till följd att dom knäpper gylfen och smiter iväg vidare till kopieringsrummet! Och låser in sig! Någon i min klass knackar och får tillsvar: -Ge oss 20min, vi kopierar oss. Det här är helt sant! Vidrigt. Så skabbigt!

Vi fortsätter väl städa och när vi anser oss färdiga att lämna lokalerna och låsa efter oss låser vi upp ovan nämda kopieringsrum (nu för alltid besudlat) och vän av ordning bubblar över i en utskällningssalva som jag inte minns detaljer av. Keyword: respektlöshet. Det var nog vad denna kväll led brist på. Kan man säga.

4 Comments:

  • At 9:36 PM, Blogger anna said…

    Åh mina vänner av ordning, jag kan fortfarande inte fatta att detta verkligen har hänt. God natt med er och i morgon vill jag vakna upp och skratta åt min vansinnesdröm.

     
  • At 8:32 AM, Blogger anna said…

    hej helvete. jag vaknar istället av ett telefonsamtal som upplyser mig om att mixerbord och skivspelare till ett värde av 24000 har blivit stulna.

     
  • At 8:37 AM, Blogger JON said…

    åh, fy fan vad tråkigt. jävla idioter.

     
  • At 9:28 AM, Blogger martin said…

    man tror att folk som läser till bebyggnadsantikvarie ska vara vänner av ordning. antikvarie rimmar illa med firmafestsex och stöld.

     

Post a Comment

<< Home